ABOUT
ARCHIVES
SELECTED ENTRIES
RECENT COMMENT
OTHERS

<< びわ | main | 金魚の赤ちゃん 6月26日 >>
ミュージカル「はだしのゲン」
ミュージカル
6月13日に木山事務所によるミュージカル「はだしのゲン」が金沢歌劇座で、上演されました。当日は高校生のための上演で、プロジェクトゲンから3人が招待され、まさに観劇して感激してきました。舞台装置は必要最小限のものだけで、登場人物の衣服も簡素でした。美しい声で歌い、泣き、感動で何度涙を流したことでしょう。日頃の作業のおかげで、場面やセリフがしっかり頭に入っているので、次はこうなると分かっていても、訴えるものがたくさんありました。本の最初から数巻のお話でしたが、十分、戦争の悲惨さが伝わってきました。高校生もしーんとして見ていました。

Musical “Barefoot Gen”

On June 13th, the musical “Barefoot Gen” was performed by Kiyama Theater Productions at Kanazawa Kageki-za. On that day, it was for high school students. Three people from Project Gen were invited to the musical. We saw the play and we were moved. The stage setting was basic and the characters’ costumes were simple. The characters sang in their beautiful voices and cried. We shed tears many times. Owing to the usual work, we remember the scenes and the lines and we know the next developments. Nevertheless, we were touched so much. The story is from the first few volumes of the book, but it conveys the horror of war very well. The high school students were quite silent while viewing the play.
- / comments(0) / trackbacks(0) /
スポンサーサイト
- / - / - /
コメント
コメントする









この記事のトラックバックURL
http://hadashinogen.jugem.jp/trackback/76
トラックバック